عاشورا در نظر دیگران(۲)

ل.م.بوید :در طى قرون،افراد بشر همیشه جرات و پردلى و عظمت روح،بزرگى‏قلب و شهامت روانى را دوست داشته‏اند و در همینهاست که آزادى و عدالت‏هرگز به نیروى ظلم و فساد تسلیم نمى‏شود.این بود شهامت و این بود عظمت امام‏حسین.و من مسرورم که با کسانى که این فداکارى عظیم را از جان و دل ثنامى‏گویند شرکت کرده‏ام،هر چند که 1300 سال از تاریخ آن گذشته است.

واشنگتن ایروینگ(مورخ مشهور آمریکایى) :براى امام حسین‏«ع‏»ممکن بود که‏زندگى خود را با تسلیم شدن اراده یزید نجات بخشد،لیکن مسؤولیت پیشوا ونهضت بخش اسلام اجازه نمى‏داد که او یزید را بعنوان خلافت بشناسد.او بزودى‏خود را براى قبول هر ناراحتى و فشارى به منظور رها ساختن اسلام از چنگال‏بنى امیه آماده ساخت.در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در روى ریگهاى‏تفتیده عربستان،.  روح حسین فنا ناپذیر است.اى پهلوان و اى نمونه شجاعت و اى‏شهسوار من،اى حسین!

توماس ماساریک :گر چه کشیشان ما هم از ذکر مصائب حضرت مسیح مردم رامتاثر مى‏سازند،ولى آن شور و هیجانى که در پیروان حسین‏«ع‏»یافت مى‏شود درپیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصائب مسیح در برابرمصائب حسین‏«ع‏»مانند پر کاهى است در مقابل یک کوه عظیم پیکر.

موریس دوکبرى :در مجالس عزادارى حسین گفته مى‏شود که حسین،براى حفظشرف و ناموس مردم و بزرگى مقام و مرتبه اسلام،از جان و مال و فرزند گذشت وزیر بار استعمار و ماجراجویى یزید نرفت.پس بیایید ما هم شیوه او را سرمشق‏قرار داده،از زیردستى استعمارگران خلاصى یابیم و مرگ با عزت را بر زندگى باذلت ترجیح دهیم.

ماربین آلمانى(خاور شناس) :حسین‏«ع‏»با قربانى کردن عزیزترین افراد خود و بااثبات مظلومیت و حقانیت‏خود،به دنیا درس فداکارى و جانبازى آموخت و نام‏اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلند آوازه ساخت.این سرباز رشیدعالم اسلام به مردم دنیا نشان داد که ظلم و بیداد و ستمگرى پایدار نیست و بناى‏ستم هر چه ظاهرا عظیم و استوار باشد،در برابر حق و حقیقت چون پر کاهى بر بادخواهد رفت.

بنت الشاطى :زینب،خواهر حسین بن على‏«ع‏»لذت پیروزى را در کام ابن زیاد وبنى امیه خراب کرد و در جام پیروزى آنان قطرات زهر ریخت،در همه حوادث‏سیاسى پس از عاشورا، همچون قیام مختار و عبد الله بن زبیر و سقوط دولت‏امویان و برپایى حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیع،زینب قهرمان‏کربلا نقش برانگیزنده داشت.


مطالب ارسالی دوستان

در کتاب مکیال المکارم از قول امام زمان (عج) : انی لادعو لمن یذکر مصیبه جدی الحسین (ع) یعنی: امام می فرمایند کسی که ذکر مصیبت جدم امام حسین (ع) را بکند من برای او دعا میکنم خوب دعای امام معصوم هم که مستجاب است پسخوش به حال آنها که حداقل یه کاری تو این ماه محرم بکنن.
از دوست عزیزم رضا


توضیحا عرض کنم که اطاق فرمان محرم به زبانهای مختلفه
بریم اطاق فرمان


 

 

  

 
  

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام داش احمد گل
ببینم من آهنگ هایی که توی بلاگت گذاشتی رو نتونستم یشنومم؟؟؟
چرا؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد