اهداف عاشورا

مقصود از«هدف‏»امام حسین‏«ع‏»در حادثه کربلا،چیزى است که آن حضرت براى‏دست‏یافتن به آنها یا تحقق آنها هر چند در زمانهاى بعد،دست به آن قیام زد و در این راه،شهید شد. فهرستى از این اهداف مقدس به این صورت است:

1-زنده کردن اسلام‏2-آگاه ساختن مسلمانان و افشاى ماهیت واقعى امویان‏3-احیاى سنت نبوى و سیره علوى‏4-اصلاح جامعه و به حرکت در آوردن امت‏5-از بین بردن سلطه استبدادى بنى امیه بر جهان اسلام‏6-آزاد سازى اراده ملت از محکومیت‏سلطه و زور7-حاکم ساختن حق و نیرو بخشیدن به حق پرستان‏8-تامین قسط و عدل اجتماعى و اجراى قانون شرع‏9-از بین بردن بدعتها و کجرویها10-تاسیس یک مکتب عالى تربیتى و شخصیت بخشیدن به جامعه‏این هدفها،هم در اندیشه و عمل سید الشهدا،جلوه‏گر بود،هم در یاران و سربازانش.

از جمله سخنان امام حسین‏«ع‏»که گویاى اهداف اوست،عبارت است از:

«...انما خرجت لطلب الاصلاح فى امة جدى،ارید ان آمر بالمعروف و انهى عن المنکرو اسیر لبسیرة جدى و ابى على بن ابى طالب‏».  و در نامه خود به بزرگان بصره نوشت:«...انا ادعوکم الى کتاب الله و سنة نبیه،فان‏السنة قد امیتت و البدعة قد احییت فان تسمعوا قولى اهدکم سبیل الرشاد». و در نامه‏اى که همراه مسلم بن عقیل به کوفیان نوشت،رسالت امامت را اینگونه ترسیم‏فرمود:«...فلعمرى ما الامام الا العامل بالکتاب و الاخذ بالقسط و الدائن بالحق و الحابس‏نفسه على ذات الله،و السلام‏».  و در کربلا به یاران خویش فرمود:«الا ترون الى الحق لا یعمل به والى الباطل لا یتناهى‏عنه،لیرغب المؤمن فى لقاء الله،فانى لا ارى الموت الا سعادة و الحیاة مع الظالمین الابرما».


مطلب ارسالی آقا رضا 

کربلا یعنی به هر احوال عشق کربلا یعنی هزاران سال عشق هم نوا با های های بی کسی کربلا یعنی دوای بـی کـسـی کربلا یعنی کرامت داشتن رفتن و با خون خود گل کاشتن کربلا یعنی ره سرگشتگی کربلا تفسیر زخم و تشنگی کربلا یعنی ز دل یاهو زدن بر سر نعش جوان زار زدن کربلا دیباچه فرزانـگـــی یک زن و هفت آسمان مردانگی کربلا یعنی نرفتن زیر بار کربلا یعنی دویدن روی خــار کربلا یعنی طناب و سلسله کربــلا یعنی دو پا پرآبله امام سجاد (ع) می فرمایند: وقتی ما می خواستند به مجلس یزید ببرند یک طناب آوردند یک سر آن را به گردن من بستند و سر دیگرش را به بازوی عمه ام زینب بستند بین من و عمه ام طناب را یکی یه دور به گردن بچه های کوچولو بستند . جواب این بی احترامی فقط یک جمله است : اللهم عجل لولیک الفرج


بریم اطاق فرمان

  

اینهم فلش محرم



 
  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد