نتایج قیام حسینى

1ـ درهم شکستن ارکان مخوف دین سالارى ساختگى اُمَوى که امویان و یارانشان سلطه سلطنتى خود را بر آن استوار ساخته بودند و رسوا ساختن حاکمان تبهکار بنىامیّه که پیوسته در صدد اِحیاى نظام جاهلى بودند.

2ـ بیدار کردن وجدانهاى خفته : شهادت فجیع امام حسین(علیه السلام)در کربلا موجى شدید از احساس گناه در وجدان مسلمانانى که او را یارى نکردند برانگیخت.

3ـ ارائه اخلاق جدید : قیام امام حسین(علیه السلام) موجب آن گردید که در جامعه، نوعى اخلاق بلند نظرانه پدید آید.

امام حسین (ع)در باره فلسفه قیامش فرمود :بار خدایا! تو مىدانى که آنچه از ما اظهار شده براى رقابت در قدرت و دستیابى به کالاى دنیا نیست; بلکه هدف ما این است که نشانه هاى دینت را به جاى خود برگردانیم و بلادت را اصلاح نماییم تا ستمدیدگان از بندگانت امنیّت یابند و به واجبات و سنّتها و دستورهاى دینت عمل شود.

مطلب ارسالی آقا رضا 

زیارت ناحیه زیارت امام حسین(ع) از زبان امام زمان(عج): السلام علی المرمل بالدما سلام بر آنکه پیکرش بخون آغشته شد السلام علی الشفاه الذابلات: سلام بر آن لبان خشکیده السلام علی الاجساد العاریات : سلام بر آن جسدهای عریان مانده السلام علی العضاء المقطعات : سلام بر آن اعضاء قطعه قطعه شده السلام علی الروس المشالات : سلام بر آن سرهای بالای نیزه رفته السلام علی الشیب الخضیب : سلام بر محاسن بخون خضاب شده ......شخصی از امام صادق (ع) پرسید مگر همه شما کشتی نجات نیستید پس چرا می گویند ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات امام(ع) فرمودند: کلنا سفن النجات لکن سفینه الحسین اوسع و اسرع یعنی: تمام همه ما کشتی نجات هستیم ولی کشتی امام حسین(ع) بزرگتر و سریعتر است . بله سوار شدن در کشتی مولا امام حسین (ع) خیلی آسان است با یک خدمت صادقانه با یک شربت دادن به عشق علی اکبر با یک سینه زنی با لباس سبز تن بچه شیرخوار کردن به عشق علی اصغر و .....می توان راحت سوار کشتی امام حسین (ع) شد


بریم اطاق فرمان

 
 
  

نظرات 2 + ارسال نظر

هر روز عاشورا است و هر زمین کر بلاست. عاشورا چیست؟
در ماه محرم در کنار رودخانه فرات در مکانی که مشهور به کربلاست در
عراق حادثه ای روی داد .آن روز از نقطه نظر تاریخی ناچیز به نظر می رسید.
ارتشی کمتر از هزار نفربه وسیله ًً بنی امیه بسیج شده بود.تا خلیفهً زمان امام حسین(ع) را برای تسلیم شدن در فشار گذارد. به سبب پا فشاری گروهی جنگ سختی بین بنی امیه و امام و یا رانش در گرفت که در آن همه کشته شدند. درآن زمان این حادثه مانند هزاران حادثه مشابه در تاریخ ضبط و فرامو ش شد ولی این ظا هر قضیه بود. زیرا حوادثی که دردهمین روز محرم در کربلا به وقوع پیوست یک راهنما و الهام برای نسل آینده شد. دراین مورد ما باید به
طور خلاصه دشمنان را بیابیم.
.........اپدیت کردم...منتظر شما مهربان نشسته ام

سلام دوست عزیز
هم نامیم و وبلاگی همنام داریم. و اما حسین مرر مردستان خانه شاه مرد دنیا علی است و شاید تو ومن به ظاهر عقاید نا همسانی داشته باشیم و لی دلم با آنها است و هر کدام با نام خدا اجینیم و با ازادگی حسین قرین. ولی اگر آمدی و مطلب من را در مورد حسین خواندی آنچنان فکر نکن که من مسلمان یکتا ژرستی هستم که به اسلام و ژیغمبر و امامان به گونهای وتعبییر خودم با عشق الهی می نگرم و هیچ تحریفی را جایز نم دانم.به هر حال سری بزنید.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد