پا تو کفش شعرا


معمولا گیر دادن های من به خانوما و آقایون بود ولی بخاطر اینکه شعرای عزیز هم از صابون من بی نصیب نمونن و این صابون به تن اونا هم بخوره یه خورده پا تو کفش اونا میکنم

هیچ میدونید چرا من در بین حرفام از موزیک استفاده میکنم و به اصطلاح اون قدیما که میگفتم (بریم اطاق فرمان) .
دلیلش توصیه دوست عزیزم خواجه حافظ شیرازیه که میگه :

ای باد حدیث من نهانش می گو
سر دل من به صد زبانش می گو

می گو نه بدانسان که ملالش گیرد
می گو سخنی و در میانش می گو



اینم بخاطر اینکه خواجه یه حالی ببره


 
حتما میگید حافظ که مرحوم شده تو چطور با اون دوستی ؟
ایشون همیشه به خواب من میاد و تو زمینه وبلاگ نویسی راهنمایی های خوبی میکنه
قبل از اینکه شاخ در بیارین خوبه یه جریانی رو براتون بگم
یه شب که توی خواب با خواجه چت میکردم بهش گفتم ای خواجه چه نشستی که در دوره ما دیگه از دق الباب و کلون در دیگه خبری نیست و دوره آیفون تصویری و ANSWERING MACHINE و توسط این سیستمها اول طرف رو چک میکنن که اگه از او خوششون نیومد جوابشو نمیدن .
گفت :توی دوره ما هم این چیزا بوده . 
گفتم : شوخی میکنی .
گفت : جدی میگم باور نمیکنی میتونی توی دیوان رفقای شاعرم SEARCH کنی اونوقت میبینی که اونا چه با سلیقه تر از شما و چقدر ادیبانه از این سیستمها استفاده میکردن . اینم شاهدش

متن ANSWERING MACHINE شعرا
اول خودم که خواجه حافظ باشم

رفته ام بیرون من از کاشانه خود غم مخور
تا مگر بینم رخ جانانه خود غم مخور

بشنوی پاسخ زحافظ گر که بگذاری پیام
آن زمان کو باز گردد خانه خود غم مخور

ANSWERING MACHINE همشهری عزیزم سعدی

از آوای دل انگیز تو مستم
نباشم خانه و شرمنده هستم

به پیغام تو خواهم گفت پاسخ
فلک گر فرصتی داد به دستم

ANSWERING MACHINE خیام

این چرخ و فلک عمر مرا داد به باد
ممنون توام که کرده ای ما را یاد

رفتم سر کوچه منزل کوزه فروش
آیم چو به خانه پاسخت خواهم داد

ANSWERING MACHINE فردوسی

نمیباشم امروز اندر سرای
که رسم ادب را بیارم بجای

به پیغامت ای دوست گویم جواب
چو فردا برآید بلند آفتاب

ANSWERING MACHINE مولانا

بهر سماع از خانه ام رفتم برون رقصان شوم
شوری برانگیزم بپا رقصان شوم شادان شوم

برگو به من پیغام خود هم نمره و هم نام خود
فردا تو را پاسخ دهم جان تو را قربان شوم

ANSWERING MACHINE منوچهری دامغانی

از شرم به رنگ باده باشد رویم
در خانه نباشم که سلامی گویم

بگذاری اگر پیام پاسخ دهمت
زان پیش که همچو برف گردد  مویم

ANSWERING MACHINE بابا طاهر عریان

تلیفون کرده ای جانم فدایت
الهی مو به قربون صدایت

چو از صحرا بیام نازنینم
فرستم پاسخی از دل برایت

گفتم :عجب من فکر میکردم که اینا تکنولوژی امروزه و کلی حال میکردیم که چقدر پیشرفت کردیم
گفت : نه بابا زیاد خوشبحالت نشه مثلا همین کامپیوتر و چت کردن هم چیز جدیدی نیست دلیلش هم شاعر معاصر خودتون  سهراب سپهری که توی یکی از اشعار معروفش به اسم (صدای زنگ چت) میگه : 
اهل تهرانم روزگارم بد نیست
پنتیوم ۴ دارم خرده هوشی سر سوزن ذوقی
VGA دارم توپ از برگ درخت
CPU سریع تر از آب روان و من PM بازم
مسجدم در  CHATROOM
جا نمازم KEYBOARD  مهرم MOUSE
BACKGROUND سجاده من
من وضو با روش HTTP میگیرم
اهل تهرانم پیشه ام CHAT بازیست
گاه گاه تروجانی میسازم با VB .
میفروشم به شما تا به آوازی خوش "its now safe " دل مردم شکنید
سنگ با تروجانم آب است
اهل تهرانم ...

گفتم :بابا ای ول ما که لنگ انداختیم


از اونجایی که همیشه جدیدترین های دنیای موزیک رو توی این قسمت معرفی میکنم امروز به سراغ گروه جهله میریم که خبرنگار BBC در اعماق روستاهای جنوب ایران کشف کرده
ترکیب سازهای این گروه خیلی جالب و متناقضه یعنی از جهله ( نوعی کوزه که در اصطلاح محلی به اون جهله میگن ) و گیتار در کنار هم استفاده میکنن
ااین گروه همگی اعم از زن و مرد اعضای یه خونواده هستن







 


نظرات 2 + ارسال نظر
آرشام 1383,07,03 ساعت 13:18 http://nikkar.blogsky.com

درود بر شما

فراخوان همگانی بر علیه انیرانیان

هم اکنون ببینید ... دولت عشق

حمید رضا 1383,07,03 ساعت 15:30 http://p30power.com

با سلام دوست عزیز
احترما به اطلاع می رساند تعداد زیادی دعوت نامه ی Gmail ایمیل ۱۰۰۰ مگابایتی به دست ما رسیده است .
می خواستم بگم اگر شما نیز مایل به گرفتن gmail هستید در خدمتیم .
با تشکر http://p30power.com
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد