انسانم آرزوست

نمیدونم واسه شما هم پیش اومده که بعضی وقتا همینجوری که نشستی ذهنت روی یه موضوع متمرکز میشه و هی بهش فکر میکنی

چند روز پیش یهو رفتم تو فکر موجودی به نام انسان که علی الظاهر موجودی ذی شعور و تکامل یافته و خلاصه اشرف مخلوقاته .

ولی یه خورده که بیشتر فکر میکنی میبینی که این موجود از این نعمت خدادی که عقل و اختیار مینامندش غالباْ واسه تجاوز و کشتار و دریدن همنوع خود استفاده میکنه کاری که در موجودات مثلا وحشی کمتر دیده میشه و اونا حداقل به همنوع خودشون کاری ندارن و فقط واسه سیر کردن شکم به موجودات دیگه حمله میکنن .

اما این موجودی که خداوند اونو اشرف مخلوقات نامیده غیر از شکم یه چیز دیگه هم داره که اون باعث میشه تا به این حد درنده بشه و اونم خوی زیاده خواهی ٫ حرص و طمع ٫ شهوت ٫ جهل ٫ غرور که همه اینا غرایز زیر مجموعه نفس اماره هستن (انّ النّفس لامارة بالسوء. (53 ـ یوسف) نفس همیشه و مدام بر بدیها وادار کننده است).

و اما فطرت انسان که قاعدتا باید نقش مهار کننده نفس اماره رو بازی کنه روز به روز کم رنگتر میشه و بیچاره افتاده توی سراشیبی سقوط .

نزول قرآن و کتب آسمانی و ۱۲۴۰۰۰ پیامبر بخاطر تقویت و تفهیم فطرت بوده و این اهمیت موضوع رو میرسونه

اما نکته جالب اینه که این موجود واقعا وحشی خودشو بسیار متمدن و پیشرفته هم میدونه ( به مصداق اون مثل معروف که میگن هیچ کاسبی نمیگه دوغ من ترشه ) و این سقوط رو پیشرفت میدونه .

دید ایجاد کنندگان چنین پیشرفتی صرفا مادیه و فطرت به چشم نمیاد خوب طبیعتا زیر چرخهای توسعه و پیشرفت له میشه و ازبین میره و چون اکثرا منادیان و مفسران پیشرف ٫ غربیها هستند لاجرم انسان رو به تعریفی که خودشون از این موجود دارن نزیک میکنن .

به این مضمون : انسان حیوانی است با وصف برتری نه با تفاوت ماهیتی یعنی اینکه به تبع توانایی های بیشتری که داره (مثل قدرت فکر کردن ) برتر از بقیه حیواناته ولی ماهیتاْ فرقی با حیوان نداره و باید از غرایز خودش پیروی کنه .

خوب انسانی که الان میبینیم تقریبا با این تعریف فاصله زیادی نداره

شما از ناپیدا ترین مسائل تا آشکارترین رفتارها میتونید به این مسئله پی ببرید

مثلا برای خونه تون نرده های بلند روی دیوار و حفاظ های آهنین روی پنجره ها و درها نصب میکنید و به همه اینها دزد گیر های بسیار مدرن هم اضافه میکنید و هر روز هم ابزاری جدیدتر ٬ واقعا اینا واسه چیه ؟

واسه جلوگیری از حمله ددی به نام انسان !!!!!!!

جالبه که حیوانات بیشعور نمیدونن که توی این جهان چند روزی بیشتر نیستن ولی دست به جنایت هم نمیزنن اما انسان با اینکه این امر کاملا براش اثبات شده باز هم برای چند متر بیشتر از خاک و چند کیلو بیشتر از فلز و سنگ و کاغذ دست به چه کارایی که نمیزنه

تا جایی که دیدن انسان به آرزویی دست نیافتنی تبدیل میشه

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دل ملولم و انسانم آرزوست

گفتند یافت می نشود گشته ایم ما
گفت آن چه یافت می نشود آنم آرزوست

 

دانلود موزیک

فاطمه زهرا سلام الله علیها

 

میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر مسلمانان جهان و خصوصا خواهران مسلمان مبارک باد

در مدح آن حضرت :

باز من و جاری شطی ز نور
باز من و زمزمه های حضور
باز زلال نفس آب ها
روشنی و وسعت مهتاب ها
جشن و چراغانی آیینه ها
فصل غزلخوانی باد صبا
زمزمه هایی که خبر می دهند
مژده ز میلاد سحر می دهند
مژده  دری سوی خدا باز شد
سبزترین لحظه اعجاز شد
فصل گل آرایی سرمد رسید
بوی گل از باغ محمد رسید
باز شد از نور در دیگری
سر زد از آفاق ِ زمان ، کوثری
دانه ی الماس به بحر یقین
گوهره ی انجمن آرای دین
انجمن آرای زمان و زمین 
لاله بکارید که یار آمده
دختر زیبای بهار آمده
آیه نور است و گل باور است
لاله ی گلخانه پیغمبر است

همزمان با ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها روز زن هم هست که آقایون محترم باید دست به جیب بشن و یه خورده سر کیسه رو شل کنن و واسه مامان هایی که مامان هم هستند از این چیزایی که عکسشو پایین میبینید بخرن که از مامان بودن اونها قدر دانی کرده باشن

و اما بعضی از مامان ها هم روم به دیفال کمی تا قسمتی بجای لطافت ٫ خشانت دارن و از اونجایی که اینجور مامانا از انگشتر به تعداد زیاد خوششون میاد بهتره از نمونه زیر تهیه کنید که علاوه بر جنبه کاملا تزیینی !!!!!! ممکنه بعضی وقتا بدرد کارای دیگه ای هم بخوره ٫ که خود مامانا بهتر میدونن کجا باید استفاده بشه و شما لازم نیست در اموراتی که بهتون مربوط نمیشه دخالت کنید

واسه بخش موزیک دیدم خواننده های ایرونی ترانه زیاد خوندن و شما هم شنیدید که غالباْ هم خیلی بی حال خوندن ولی این ترانه بنام مادر  رو سامی یوسف خواننده ترک خیلی با احساس خونده ٫ بشنوید :

 

دانلود موزیک