الهم صلی علی محمد و آل محمد

صلوات

من بنده قرآنم اگر جان دارم                    من خاک در محمد مختارم
گر نقل کند جز این کس از گفتارم          بیزارم از او وز این سخن بیزارم 

با عرض تبریک عید مبعث توجه شما رو به چند روایت در مورد صلوات جلب میکنم

نوشتن صلوات

رسول خدا (ص) فرمود : هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد ، تا زمانی که نام در آن کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق طلب آمرزش می کنند .
(سفینه البحار ، ج 2 ، ص 50 و بحارالانوار ، ج 91 ، ص 71 )

به استناد همین روایت صلوات را به خط زرین بر جریده وبلاگ نگاشتیم تا مادام که آرشیو بلاگ برقرار است فرشتگان از برای حقیر از درگاه خداوند هستی طلب مغفرت نمایند.

امید که فرشتگان نیز علم IT بدانند و دسترسی به اینترنت داشته باشند البته نه از نوع ایرانی با سرعت لاکپشتی که مرتب قطع شود و فرشتگان را از کار بیکار نماید و ما را بی نصیب از مغفرت .

یک صلوات برابر است با ده هزار صلوات

شخصی نزد سلطان محمود سبکتکین رفت و گفت : مدتی بود که می خواستم رسول خدا (ص) را در خواب ببینم و غم خود را برایش بازگو کنم که سعادت مساعدت نمود و در شب گذشته به این دولت رسیدم و جمال با کمال آن حضرت را در خواب دیدم و گفتم : یا رسول الله ، هزار درهم قرض دارم و بر ادای آن قادر نیستم ، می ترسم که اجل برسد آن بدهی در گردن من باقی بماند ؛ آن حضرت فرمود : برو نزد محمود سبکتکین و آن مبلغ را از او بستان ؛ عرض کردم : شاید از من باور نکند و نشان طلبد . فرمود : به او بگو به آن نشان که در اول شب ، سی هزار مرتبه بر من صلوات می فرستد و در آخر شب ، سی هزار مرتبه دیگر بر من صلوات می فرستد ؛ سلطان محمود از شنیدن این خواب به گریه آمد و تصدیق کرد و قرض او را ادا کرد و هزار درهم دیگر نیز به او بخشید ؛ اطرافیان سلطان تعجب کردند و گفتند : ای سلطان ، حرف های این مرد را چگونه تصدیق می کنی و حال آن که ما در اول شب و آخر شب با تو هستیم و نمی بینیم که به فرستادن صلوات مشغول باشی و اگر کسی در تمام اوقات شبانه روز به فرستادن صلوات مشغول باشد ، نمی تواند که شصت هزار صلوات بفرستد .
سلطان محمود گفت : من از علما شنیده ام که هر که یک بار این صلوات را بفرستد گویا چنان است که ده هزار مرتبه صلوات فرستاده است و من در اول شب سه مرتبه و در آخر شب نیز سه مرتبه این صلوات را می خوانم . پس این شخص که پیغام آن حضرت را آورده درست و راست می گوید و این گریه من از شادی است . این صلوات چنین است :
اللهم صل علی سیدنا و نبینا محمد و آله ، ما اختلف الملوان .
خدایا ، درود فرست بر مولای ما و پیامبر ما محمد و خاندانش ، تا آن گاه که روز و شب می آیند و می روند ،
و تعاقب العصران و کر الجدیدان و استقبل
و بامداد و شامگاه پی در پی می شوند ، و روزان و شبان به دنبال هم می رسند
الفرقدان و بلغ روحه و ارواح اهل بیته منی التحیه و اسلام .
و آن دو ستارة قطبی بزرگ و کوچک روی می آورند ؛ و روان او و خاندانش را از سوی من درود و سلام برسان .
(ختوم و اذکار شفا و درمان ، ص 82 )

ثبت نشدن گناه تا سه روز با صلوات

پیغمبر خدا (ص) فرمود : هر کس یک مرتبه بفرستد ، آن دو ملکی که محافظ رفتار او هستند ، تا سه روز هیچ گناهی برای او نمی نویسند .

(جامع الاخبار ، ص 60 )

استحابت دعا با صلوات

امام صادق (ع) فرمود : کسی که حاجتی دارد باید اول ، صلوات بر محمد و ال محمد - (ص) - بفرستد و بعد از آن ، حاجت خود را بخواهد و در آخر دعا ، دوباره صلوات بفرستد . زیرا خدا کریم تر از آن است که دو طرف دعا را قبول کند و وسط دعا را قبول نکند و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) مانع های استجابت دعا را بر طرف می کند . 1


( اصول کافی ، ج 2 ، ص 494 )

و دهها روایت دیگه که میتونید اینجا بخونید

و یه چیز جالب هم در مورد صلوات بدونید بد نیست

وارد گوگل بشید و کلمه صلوات رو به فارسی جستجو کنید تا زیباترین کار برو بچه های مخابرات رو ببینید . ابتکار خیلی جالبیه

و بشنوید ترانه صلوات رو با صدای سامی یوسف

دانلود ترانه

 صلوات فرستادن یک دختربچه رو هم میتونید در کانال هفت شهر عشق در یوتیوب ببینید

نظرات 7 + ارسال نظر
سارا 1386,05,20 ساعت 14:51 http://ehsan-sara.blogsky.com

سلام آقا احمد
مبعث فخر کائنات سرور سعادت محمد مصطفی(ص)نبی اکرم بر شما مبارک باد.
وبلاگ زیبای و جذابی دارید.با اجازه لینکتون کردم.
شاد و موفق باشید
**************************************سارا*****

هادی 1386,05,21 ساعت 01:20

سلام
من در پست قبلیتون یک سوال پرسیده بودم و منتظر جوابتون هستم اگه نخوندین لطفا برید بخونید و جواب من رو بنویسید . خیلی ممنون میشم....ایمیلم رو هم میذارم اگه دوست داشتید برام آف بذارید.

سلام/مطالب مفیدی دارید/موفق باشید

الهم صلی علی محمد وآل محمد

جبران خلیل جبران
هنگامی که عشق فرا می خواندتان
از پی اش بروید
گر چه راهش سخت و ناهموار باشد
هنگامی که بالهای عشق در بر می گیردتان
خود را در آن بالها رها کنید
گر چه در لابه لای پرهایش تیغ باشد
و زخمی تان کند
و هنگامی که با شما سخن می گوید
باورش کنید
گر چه طنین کلامش
رویاهایتان را بر هم زند
.............................................
تقدیم به شما دوست خوبم ... اگر مایل بودید به عموی پیرتون هم سر بزنید چشم براهتون هستم

فربد 1386,06,05 ساعت 14:27

سلام آقا احمد
مرسی از اینکه شعر آدمک را بهم دادید .
شاد باشی دوسته خوبم ، یه عشق هست تو دنیا اونم مرتضی علی ، پس یا علی

داستانک 1386,06,16 ساعت 20:17 http://dastanak.tk

عرض سلام:
از اونجا bloggerschoiceawards اومدم اینجا
و از وبلاگ پر بارتون لذت بردم
واقعا لذت بردم
التماس دعا
شما رو لینک می دم
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد