از علی بیاموزیم



امروز روز ۲۱ رمضان و روز شهادت بزرگترین مرد تاریخ بشریت امام علیست
مردی که خدا را بدرستی شناخت و براستی که فقط خدا علی را شناخت
آخه من کمترین مگه میتونم از علی بگم فقط به روایتی از این بزرگوار بسنده میکنم که گویای کمترین صفات اوست

علامه مجلسى (ره) از حبه عرنى روایت کرده که گفت: در این بین که من و نوف در حیاط قصر حکومتى خوابیده بودیم ناگاه متوجه شدیم که امیر مؤمنان(ع) در آخر شب بیرون آمده، مانند شیدازدگان دست بر دیوار نهاده و این آیات را مى‏خواند: ان فى خلق السموات و الأرض ...، (سوره آل عمران /190 به بعد) این آیات را زمزمه مى‏کرد و مانند کسى که عقل از سرش پریده راه مى‏رفت، و به من فرمود : اى حبه، خوابى یا بیدار؟ گفتم: بیدارم، شما که چنین کنید پس ما باید چه کنیم؟ حضرت دیده فرو بست و گریست، سپس فرمود: اى حبه، خدا را جایگاهى است و ما را نیز در پیشگاه خدا جایگاهى، چیزى از اعمال ما بر او پوشیده نیست. اى حبه، خداوند به من و تو از رگ گردن نزدیکتر است. اى حبه هیچ چیز من و تو را از خدا پوشیده نمى‏دارد.

سپس فرمود: اى نوف، خوابى یا بیدار؟ گفت: نه اى امیرمؤمنان، خواب نیستم، شما امشب مرا بسیار گریاندى! فرمود: اى نوف، اگر امشب از خوف خداى متعال بسى گریستى، فرادى قیامت در پیشگاه خداوند دیده‏ات روشن خواهد بود. اى نوف، قطره اشکى از چشم مردى از خوف خدا نریزد جز آنکه دریاهایى از آتش دوزخ را خاموش مى‏سازد، اى نوف، هیچ مردى نزد خداوند بزرگتر نیست از مردى که از بیم خدا بگرید و در راه خدا دوستى و دشمنى کند. اى نوف، هرکس در راه خدا دوستى کند و چیزى را بر دوستى او ترجیح ندهد، و هر که در راه خدا دشمنى کند و منفعتى از این راه براى خود نجوید اینجاست که اگر چنین باشید حقایق ایمان را به کمال دریافته‏اید

اگر کسی اونقدر عالم بشه که مقام ولایت رو بشناسه میدونه که چه وظیفه خطیر وسنگینیه امام علی تشنه مقام نبود و فقط و فقط به تکلیفی که بر دوش او گذاشته شده بود و برای جلب رضایت خدای خودش این همه مصائب رو تحمل کرد بد نیست از زبان لقمان چند کلمه ای در تایید این مورد بشنویم

در نیمروزی گرم که مردم در خواب قیلوله بودند جمعی از فرشتگان که لقمان قادر به رؤیت آنها نبود، نظر لقمان را در مورد خلافت و پیغمبری خدا جویا شدند.

لقمان در پاسخ فرشتگان گفت: اگر خدای متعال مرا به قبول این امر خطیر امر کند، فرمان او را با دیده منت خواهم پذیرفت و امید و یقین دارم که در آن صورت او مرا در این کار یاری خواهد کرد و علم و حکمتی که لازمه این وظیفه باشد به من عطا خواهد کرد و مرا از خطا و اشتباه حفظ می کند، ولی اگر اختیار رد یا قبول این امر با من باشد، از پذیرش این مسئولیت بزرگ عذر خواهم خواست و عافیت را اختیار می کنم.

چون فرشتگان علت امتناع لقمان از پذیرش این مسئولیت را جویا شدند، لقمان گفت: حکومت بر مردم اگر چه منزلتی عظیم دارد، ولی کاری بس دشوار است و در جوانب آن فتنه ها و بلاها و لغزشها و تاریکی های بیکرانی وجود دارد که هر کس را خدا به خود واگذارد گرفتار آن شود و از صراط مستقیم و راه رستگاری منحرف گردد و هر کس از آنها برهد به فلاح و رستگاری نائل خواهد شد.

خواری و گمنامی دنیا در برابر عزت و بزرگواری آخرت گوارا است ولی اگر هدف کسی جاه و جلال دنیوی باشد، دنیا و آخرت هر دو را از کف خواهد داد، زیرا عزت و نعمت دنیا موقت و عاریه است و چنین کسی به نعمت و عزت جاودان اخروی نیز دست نخواهد یافت.

اصوات روحانی 

مرثیه خوانی شب ۲۱ رمضان به زبان عربی
مداح سید حسن کربلایی


 
مرثیه خوانی شب ۲۲ رمضان به زبان عربی
مداح سید حسن کربلایی



 
خداوند به موسی وحی کرد یا موسی شش چیز را در شش چیز دیگر قرار دادم ولی مردم در جی دیگری به دنبال آن می گردند.

1. من راحتی را در بهشت قرار دادم ولی مردم در دنیا به دنبال آن هستند.
2. فهم، معرفت و علم را در کم خوری قرار دادم ولی مردم در سیری به دنبال آن هستند.
3. عزت را در شب زنده داری قرار دادم، مردم در مراوده و رفت و آمد با سلاطین به دنبال آن هستند.
4. بزرگی و حرمت رادر تواضع قرار دادم ولی مردم با تکبر به دنبال آن می گردند.
5. اجابت دعا را در لقمه حلال قرار دادم، مردم با سر و صدی بسیار به دنبال آن هستند.
6. بی نیازی را در قناعت قرار دادم، مردم در ریخت و پاش ها به دنبال آن هستند
 و هیچ گاه آنها را نخواهند یافت



مناجات منظومه امام علی علیه السلام
شیخ حبیب کاظمی


 

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام...خیلی خوبه...خیـــــــــــــــلی...خیلی خوبه که اعتقادت انقدر قشنگه من چی کار کنم اینجوری بشم؟.

سلام: امیدوارم خوب باشین. حقان خوب بود...همیشه موفق باشین اما ور راه خدا .التماس دعا.لطفا برام دعا کنید. اوامه دهید خدا با شماست.خداحافظ: یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد